2. Verkeer, vervoer en waterstaat

Investeringsplan

Investeringsplan

2.01

Gemeentelijk mobiliteitsplan: resp. 2022/Fietsvoorzieningen De Plak/2023/2024/2025

Investering

Dekking

Incidentele jaarlast

Structurele jaarlast

Looptijd

€ 847.000
€ 2.814.000
 € 910.000
€ 910.000
€ 910.000

€ 1.750.000 tlv investeringsreserve
€ 64.000 tlv AR
€ 1 miljoen subsidie De rest via afschrijving

€ 28.300
€ 65.600
€ 30.400
€ 30.400
€ 30.400

2022
2022
2023
2024
2025

De financiële vertaling van de voorstellen voor het GMP voor de periode 2019-2022 zijn opgenomen in de meerjarenbegroting. Voor 2022 is € 300.000 vanuit het GMP ingezet voor de Dorpensingel.
Voor de fietsvoorzieningen De Plak is in 2022 € 2.814.000 geraamd. € 1.750.000 wordt gedekt door de investeringsreserve (gevormd tlv reserve precariobelasting), € 64.000 door de algemene reserve en voor € 1 miljoen worden bijdragen aan derden gevraagd. Of de subsidieaanvragen volledig gehonoreerd gaan worden, is onzeker. Vanuit Park Lingezegen wordt € 320.000 bijgedragen. De algemene reserve is beschikbaar als dekking voor de risico’s.

2.02

Hoogwatervrij maken Looveer

Investering

Dekking

Incidentele jaarlast

Structurele jaarlast

Looptijd

€ 1.185.000

Via afschrijving

€ 57.200

2023-2029

Voor een goede bereikbaarheid van het industrieterrein is gewenst dat de toegangsweg hoger en breder wordt. Het waterdoorlatend maken van de weg (met een brug) is vanwege andere maatregelen in de regio niet urgent. Daarom onderzoeken we in overleg met de provincie welke verbetering mogelijk is met de gereserveerde middelen, aangevuld met cofinanciering vanuit de provincie.

2.03

Gereserveerd bedrag voor bochten Karstraat

Investering

Dekking

Incidentele jaarlast

Structurele jaarlast

Looptijd

€ 5.726.000

€1.017.000 GMP2022
€ 2.500.000 fonds bv
€ 968.000 subsidie
€ 1.091.000 inv.res.
€ 150.000 AR

 € 159.000

2022 - 2026

In juli 2021 is het Maatregelenprogramma GMP+ behandeld. Conform het besluit gaan we het plan als volgt oppakken:
Voor de zuidelijke bocht maken we een herijking van de financiële situatie. We streven er naar om dit bij de begrotingsbehandeling 2022 inzichtelijk te hebben.
Voor de noordelijke bocht gaan we goedkopere alternatieven in beeld brengen die zoveel als mogelijk binnen het huidige tracé blijven. Dit willen we inzichtelijk hebben medio 2022.

2.04

Fietsvoorzieningen snelfietsroute (SFR15) langs A15

Investering

Dekking

Incidentele jaarlast

Structurele jaarlast

Looptijd

€ 355.000

€ 350.000 tlv
Fonds bovenwijks
€ 5.000 tlv AR

rente € 5.300

2022-2025

De snelfietsroute zit in het tracé-besluit A15 en wordt aangelegd door Rijkswaterstaat. Onze gemeente betaalt € 355.000 mee aan de snelfietsroute.

2.05

Gochsestraat Huissen

Investering

Dekking

Incidentele jaarlast

Structurele jaarlast

Looptijd

€ 78.000

Afschrijving tlv reserve rehabilitatie wegen

€ 2.600

2022

Bij de wegreconstructie in deze straat wordt ook het bestaande gemengd rioolsysteem vervangen door een gescheiden rioolsysteem. De kosten voor de rioolaanpassingen vallen buiten deze investering en worden apart vanuit het GRP bekostigd. Vanwege synergievoordeel wordt voorgesteld tegelijkertijd de trottoirs en inritten te vervangen (vanuit reserve rehabilitatie wegen).
De kosten van de verkeerskundige aanpassingen worden gedragen vanuit het GMP (€ 301.000).

Deze pagina is gebouwd op 09/29/2021 10:57:16 met de export van 09/29/2021 08:36:26