Investeringsplan
2.01 | Gemeentelijk mobiliteitsplan: resp. 2022/Fietsvoorzieningen De Plak/2023/2024/2025 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Investering | Dekking | Incidentele jaarlast | Structurele jaarlast | Looptijd | |
€ 847.000 | € 1.750.000 tlv investeringsreserve | € 28.300 | 2022 | ||
De financiële vertaling van de voorstellen voor het GMP voor de periode 2019-2022 zijn opgenomen in de meerjarenbegroting. Voor 2022 is € 300.000 vanuit het GMP ingezet voor de Dorpensingel. |
2.02 | Hoogwatervrij maken Looveer | ||||
---|---|---|---|---|---|
Investering | Dekking | Incidentele jaarlast | Structurele jaarlast | Looptijd | |
€ 1.185.000 | Via afschrijving | € 57.200 | 2023-2029 | ||
Voor een goede bereikbaarheid van het industrieterrein is gewenst dat de toegangsweg hoger en breder wordt. Het waterdoorlatend maken van de weg (met een brug) is vanwege andere maatregelen in de regio niet urgent. Daarom onderzoeken we in overleg met de provincie welke verbetering mogelijk is met de gereserveerde middelen, aangevuld met cofinanciering vanuit de provincie. |
2.03 | Gereserveerd bedrag voor bochten Karstraat | ||||
---|---|---|---|---|---|
Investering | Dekking | Incidentele jaarlast | Structurele jaarlast | Looptijd | |
€ 5.726.000 | €1.017.000 GMP2022 | € 159.000 | 2022 - 2026 | ||
In juli 2021 is het Maatregelenprogramma GMP+ behandeld. Conform het besluit gaan we het plan als volgt oppakken: |
2.04 | Fietsvoorzieningen snelfietsroute (SFR15) langs A15 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Investering | Dekking | Incidentele jaarlast | Structurele jaarlast | Looptijd | |
€ 355.000 | € 350.000 tlv | rente € 5.300 | 2022-2025 | ||
De snelfietsroute zit in het tracé-besluit A15 en wordt aangelegd door Rijkswaterstaat. Onze gemeente betaalt € 355.000 mee aan de snelfietsroute. |
2.05 | Gochsestraat Huissen | ||||
---|---|---|---|---|---|
Investering | Dekking | Incidentele jaarlast | Structurele jaarlast | Looptijd | |
€ 78.000 | Afschrijving tlv reserve rehabilitatie wegen | € 2.600 | 2022 | ||
Bij de wegreconstructie in deze straat wordt ook het bestaande gemengd rioolsysteem vervangen door een gescheiden rioolsysteem. De kosten voor de rioolaanpassingen vallen buiten deze investering en worden apart vanuit het GRP bekostigd. Vanwege synergievoordeel wordt voorgesteld tegelijkertijd de trottoirs en inritten te vervangen (vanuit reserve rehabilitatie wegen). |